مراقبت از پوست

۵ روش برای درمان جوش صورت

۱- هر چه سریع تر از یخ استفاده کنید:

اولین درمان سریع برای جوشی که هنوز چرکی و عفونی نشده استفاده از یخ  می باشد  .

یخ به کاهش این التهاب کمک می کند و غدد چربی را تشویق می کند تا منقبض شده و چربی اضافه و میکروب های درون رو از بخش بیرون پوست بیرون بیاندازد.

برای استفاده از روش یه تکه یخ را درون پارچه ای گذاشته و روی بخشی که میخواهد جوش بزند به مدت چند ثانیه نگه دارید بعد چند دقیقه فاصله بیاندازید سپس دوباره این کار را تکرار کنید .

البته توجه داشته باشید این کار را میتوانید به تعداد دفعات دلخواه تکرار کنید . با این روش جوش در عرض یک تا دو روز از بین می رود . 

۲- مایع شگفت انگیز عسل :

حتما با خواص زیاد عسل آشنا هستید . عسل با خاصیت ضد عفونی کننده شناخته مش یود و به ازبین بردن عوامل میکروبی اطراف غدد چربی کمک می کند . وقتی میکروب ها کاهش پیدا می کند سرعت بهبودی افزایش پیدا می کند .

طریقه استفاده عسل برای جوش صورت به این صورت است که یک پنبه استریل را به عسل آغشته نموده و روی پوست بمالید و پوست را حداقل به مدت سی دقیقه به حالت خود بگذارید و بعد از آن با آب گرم شستشو دهید .

برای استفاده در شب میتوانید به عسل مقداری پودر دارچین اضافه کنید تا مخلوط سفت تری به دست آید سپس آنرا روی جوش قرار دهید .

۳- روش خانگی و همیشکی آبلیمو :

راه معجزه آسای دیگری برای خلاصی از جوش استفاده از از آب لیمو تازه گرفته شده است .

آبلیمو به عنوان میکروب کش ارگانیسم های میکروسکپی دخیل در ایجاد جوش ، به این شهرت مشهور است . او جوش را می کشد و همچنین با خاصیت جمع کنندگی که دارد باعث می شود چربی های تجمع یافته بیرون رانده شوند .

برای استفاده از آبلیمو یک گوش پاک کن استریل را به آبلیم آغشته نموده و روی جوش بمالید .

برای جوش های جدی تر میتوانید از مخلوط آبلیمو و داچین استفاده کنید . (این کار را قبل از خواب انجام دهید و بگذارید مخلوط آبلیمو و دارچین شب تا صب روی جوش بماند ) این کار افراد با پوست حساس توصیه نمی شود

۴- خمیرداندان :

خمیر دندان برای درمان جوش فوق العاده ایت اما اگر بعد از گذاشتن یخ روی جوش گذاشته شود اثرش چند برابر است .

لازم است از خمیر دندان های سفید و غیر سفید کننده استفاده کنید . همچنین از خمیر دندان های ژل مانند استفاده نکنید .

خمیر دندان را قبل از خواب روی محلی که قرار است جوش بزند بمالید و بگذارید شب تا صبح بماند و صبح صورت خود را با آب سرد شستشو دهید . 

۵- روش قدیمی بخور :

برای درمان سریع جوش بخور را فراموش نکنید . استفاده از بخور آب گرم به دلیل بازکرن منافظ پوستی و بیرون ریختن مواد زائد از آن فواید فوق العاده ای برای افرادی که پوستشان از جوش رنج میبرد دارد .

نحوه ی استفاده این روش به این صورت است که ظرف بزرگی را از آب داغ پر کنید سپس صورت خود را در نزدیکی دهنه ی ظرف قرار دهید .

به هیچ عنوان پوستتون رو در تماس با آب قرار ندهید . بخور را به مدت ۳۰ دقیقه ادامه دهید و بعد از آن به پوستتون مرطوب کننده بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *