مراقبت از پوست

برای از بین بردن لکه های پوستی چه کاری انجام دهیم؟

لک چیست؟

هر نوع علامت یا تغییر در رنگ پوست را لکه ی پوستی می گویند. لک های پوستی در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شوند که میتواند موروثی ، مادرزادی ، عدم مراقب پوست یا تحت شرایط آب و هوا باشد  . لکه های پوستی ممکن است ناراحت کننده باشند و بر زیبایی کلی چهره اثر بگذارند. اما نکته خوب اینجا است که می توان این لک ها را از بین برد.
داروهای پزشکی و محصولات مراقبت پوست می توانند به حذف لکه های پوستی کمک کنند. اما قبل از هر چیزی دلیل به وجود آمدن لکه ها را بدانیم. بعد از دانستن دلیل به دنبال راه حل آن می رویم. برخی از لکه های پوست به دلیل مراقبت نادرست از پوست، جای جوش، نور خورشید و عواملی مشابه با این موارد به وجود آمده اندکه استفاده از سرم ها و کرم های روشن کننده و ضد لک، می تواند به از بین بردن این لکه های پوست کمک کند.

تولید بیش از حد سبوم توسط غدد چربی می تواند باعث ایجاد لکه های پوست شود. تغییرات هورمونی و یک سری از دلایل دیگر می توانند باعث ترشح بیشتر چربی پوست باشد . چربی اضافه با باکتری ها، آلودگی محیط و گرد و غبار ترکیب می شود که این اتفاق منجر به ایجاد جوش، جوش سر سیاه و لکه های پوست می شود.

همچنین منافذ پوست ممکن است به دلیل استفاده از مواد آرایشی و کرم پودرها نیز مسدود شوند. برای جلوگیری از این موضوع از محصولاتی استفاده کنید که کومدون زا نیستند. این محصولات منافذ پوست را مسدود نمی کنند. اما اگر می خواهید بعد از آرایش خیالتان بابت تمیز شدن پوست راحت باشد، مقاله مراقب روزانه پوست صورت را بخوانید تا بدانید چگونه مراقب پوست خود باشید .

برخورد محصولات آرایشی مو به پوست می تواند باعث مسدود شدن منافذ باز پوست شود. همچنین لمس پوست با دست های آلوده نیز می تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد لکه های پوست شود.

از دیگر مواردی که به ایجاد لک روی پوست کمک میکند عوامل محیطی مانند وجود ویروس ها ، عفونت ،میکروب ها و قرار گیری در معرض نور خورشید می باشد . نمونه آن بیماری زرد زخم می باشد که معمولا به دنبال آلودگی با میکروب‌هایی مانند استافیلوکوک اورئوس و استرپتوکوک پیوژن ایجاد می‌شود. باکتری ‏استافیلوکوک اورئوس بر روی پوست انسان و استرپتوکوک پیوژن در دهان به طور طبیعی وجود داشته و زندگی می‌کنند. با این حال، زمانی که پوست دچار آسیب می‌شود این باکتری‌ها می‌توانند باعث ایجاد عفونت و حمله به پوست شود که آسیب زیادی به پوست وارد میکند . پس از بهبودی محل زخم ها لک شده که در صورت عدم درمان لک ها به صورت دائمی روی پوست باقی می ماند .

قرار گرفتن بیش از حد در مقابل نور خورشید و اشعه فرابنفش، باعث آفتاب سوختگی، سرطان پوست و لکه های پوست می شود که در صورت بی توجهی به آن باعث تثبیت لک ها و بیشتر شدن آن می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *